érdekességek

 
 

 

ÉRDEKESSÉGEK

A csokoládéról

ÉRDEKESSÉGEK A CSOKI VILÁGÁBÓL!

Az egy főre jutó évi csokoládéfogyasztás az USA-ban 4,6 kg, Hollandiában 7,7 kg, míg Magyarországon 3,95 kg. Az európai átlag 6,54 kg, Svájc csokoládéfogyasztása viszont kiemelkedő, évi 10,1 kg/fő.Van mit behoznunk!

Az 1700-as években Dél -Amerika egyes részein a a kakaóbabot még fizetőeszközként is használták.

A kakaóbab-őrlemény mézzel, fűszerekkel (vanília, bors, fahéj) és vízzel készült elegyét, a csokoládéitalt a maja és az azték kultúrában csak a társadalom kitüntetett férfi tagjai, magas rangú állami hivatalnokok, kiváló harcosok és papok ihatták, nők egyáltalán nem fogyaszthatták.

A világ első táblás csokiját Adam Cadbury alkotta meg 1905-ben ez volt a híres Dairy Milk.

Az első és második világháború alatt a katonák élelmezésének alapvető része volt a rendszeres csokoládéporció, magas tápértékének köszönhetően.

Finn kutatók kimutatták, hogy azok a babák, akiknek anyja a várandósság ideje alatt több csokit evett, vidámabbak és kiegyensúlyozottabbak más babákhoz képest.

A csokoládéfigurák üreges testének elkészítéséhez a régi idők cukrászai a centrifugális erőt használták ki: egy formába kevés csokoládét öntöttek, lezárták, és alaposan megforgatták. Amennyiben sikerült eltalálni a fordulatszámot és a mennyiséget, a csokoládémassza belülről teljesen beborította a formát. Ma a csokoládémikulást és a csokoládé nyuszit hasonló eljárással készítik, annyi különbséggel, hogy ma két fél formából illesztik össze a figurákat, a csokoládétestek peremének felmelegítésével.

A csokoládét évszázadok óta afrodiziákumként tartják számon, mivel olyan vegyületet tartalmaz, melyet az agy is termel, amikor szerelmesek vagyunk. Számos kísérlet azonban bebizonyította, hogy kb. 4000 szelet csokoládét kellene elfogyasztanunk ahhoz, hogy vágyfokozó hatása érvényesüljön.

Ha lehangoltak vagyunk, a csokoládéból elég egykét kocka, hogy felfrissüljünk, és jobban érezzük magunkat. Bizonyított tény ugyanis, hogy a csokoládé a kakaóbab egy bizonyos hatóanyaga nyomán fokozza a boldogságérzetet.

A tejet nem tartalmazó étcsokiban nincs koleszterin.

Már több mint 15 éve kutatja egy nemzetközi vállalatcsoport a kakaóban rejlo táplálkozási és gyógyászati lehetőségeket tudósokkal és olyan neves egyetemekkel szorosan együttműködve, mint például a Harvard és a kaliforniai Davis Egyetem. A kakaóban is megtalálható flavanoidok egy fajtájának kutatása közelebb vihet bennünket a szív és érrendszeri megbetegedések étrendi kezeléséhez.

40 gramm tejcsokoládé ugyanannyi antioxidánst tartalmaz, mint egy pohár vörösbor.

A csoki közvetetten szerepet játszik a koleszterinszint csökkentésében, valamint gátolja a vérlemezkék összetapadását, így csökkenti a véralvadást.

A csoki meghosszabbítja az életet Dr. I-Min Lee, a Harward egyetem kutatócsoport vezetője szerint a legjobb hatás akkor érhető el, ha havonta három tábla csokoládét fogyasztunk el. Az általa irányított felmérés 7841 férfira terjedt ki. Őket öt éven át tartották megfigyelés alatt, s az eredmények összegzése után a következő eredmény született: a csokievők között harminchat százalékkal alacsonyabb volt az elhalálozási arány, mint azok között, akik nem fogyasztanak édességet. Azaz: azok, akik havonta három tábla csokoládét ettek, átlagban egy évvel hosszabbították meg életüket. A megfigyelést egyelőre csak férfiakon végezték el, ők valamennyien a Harvard Egyetem egykori diákjai voltak. A szakértők véleménye szerint a nők esetében is hasonló eredmények születnének.

A kakaóban és a csokoládéban található flavonolok kifejezetten jót tesznek a bőrnek: hidratálják, erősítik a struktúráját, és javítják létfontosságú funkcióit is, például a vérkeringést - mutatta meg egy friss, német kutatás.

A csokoládé és a banán emelik a szerotonin szintet. A szerotonin az agyban nagyon fontos ingerületátvivő, hiánya felelős depresszió és pánikbetegség létrejöttért, agresszivitásért. A téli melankóliát is orvosolhatjuk néhány szelet csokoládéval. Van olyan, hogy a szokásosnál meggondolatlanabbak, indokolatlanul kapkodóak vagyunk, ilyenkor szintén jól jöhet egy kevés csoki, ami megnyugtat.

Zárásként csak annyit egyen mindenki annyi minőségi csokit amennyit bír!